Poslovni zahtjevi za kontrolom pristupa

Cilj: Kontrolirati pristup informacijama.
Pristup informacijama, sredstvima za obradu informacija i poslovnim procesima se treba kontrolirati na osnovu poslovnih i sigurnosnih zahtjeva. Pravila kontrole pristupa trebaju uzeti u obzir politike autorizacije i pružanja informacija.

Politika kontrole pristupa

Kontrola
Potrebno je utemeljiti, dokumentirati i pregledavati politiku kontrole pristupa na osnovu poslovnih i sigurnosnih zahtjeva za pristupom.

Implementacijske smjernice
Pravila kontrole pristupa trebaju biti jasno definirana za svakog korisnika ili grupu korisnika u politici kontrole pristupa. Kontrole pristupa su logičke, ali i fizičke, te se zajedno trebaju i razmatrati. Politika treba uzeti u obzir sljedeće:

a) sigurnosne zahtjeve pojedinih poslovnih aplikacija;
b) identifikaciju svih informacija povezanih s poslovnim aplikacijama i rizik koji se odnosi na te informacije;
c) politiku širenja informacija i autorizacije;
d) konzistentnost između kontrole pristupa informacijama i klasifikacije informacija različitih sustava i mreža;
e) relevantne propise i ugovorne obveze koji se tiču zaštite pristupa podacima i uslugama;
f) standardne korisničke pristupne profile za poslovne uloge unutar organizacije;
g) upravljanje pravima pristupa u distribuiranim i mrežnim okruženjima koji prepoznaju sve tipove raspoloživih veza;
h) odvajanje uloga kontrole pristupa, npr. zahtjev za pristupom, autorizacija zahtjeva, administracija zahtjeva;
i) zahtjeve za formalnom autorizacijom pristupa;
j) periodičko pregledavanje listi kontrole pristupa;
k) uklanjanje pristupnih prava.